Olvasás

Befejeztem a Mézescsók Cerberusnak című novelláskötetet. Holnap kölcsönadom Az ajtót, ami kissé feszélyez, de reméljük, viszontlátom még. Azt, hogy mit olvassak holnaptól, még nem találtam ki, de legalább van két jelöltem: Szabó Magdától a Régimódi történet az egyik jelölt, a másik meg Gerald Durrelltől a Fogjál nekem kolóbuszt! című regény, amelynek létezéséről egészen két héttel ezelőttig nem is tudtam, pedig nagy Gerald Durrell-fan is vagyok. Lehet, hogy ez utóbbi művet lenne érdemes elővenni. Lehet, hogy nem árt egy kis stílusváltás. Persze stílusváltás fronton a legtutibb történetem az, amikor egyszer hetedikben éjjel egykor befejeztem az Üvöltő szeleket, és nem bírtam elaludni, olyan nagy hatással volt rám a mű, ezért aztán a könyvespolcomhoz ballagtam, és hosszas mérlegelés után lekaptam a Zabhegyezőt, majd azonnal olvasni is kezdtem. Elég sokkoló élmény volt, azóta törekszem a kevésbé éles váltásokra olvasáskor :) Hetedikben egyébként még simán megcsináltam azt, hogy egész éjjel olvastam, és úgy mentem suliba reggel, hogy egyetlen percet sem aludtam, de ami ennél is érdekesebb, hogy nem is volt semmi bajom egész nap, kb. 5-10 percig éreztem összesen a nap folyamán, hogy el fogok aludni. Na, ez most már nem menne :)

A Mézescsók Cerberusnak jó volt, de előfordult benne összesen három novella, ami nem igazán tetszett. Ebből kettő bibliai, a harmadik mitológiai témájú. Az a bajom velük, hogy nem értem, mi a célja a történet újrafeldolgozásának. Nem lesz modernebb, nem mutat többet, nem mutat kevesebbet, mint a közismert történet, én meg nem látom át, hogy akkor mire való. Az összes többi viszont nagyon jó történet. A legtöbbje önéletrajzi ihletésű, ami az én szívemnek mindig különösen kedves. Olvastam fórumokat, ahol mindenki azon a véleményen van, ritka elviselhetetlen kislány lehetett ez a Magda, szerintem viszont tök jó, hogy ilyen őszintén, kertelés meg szépítés nélkül elmeséli, milyen gyerek volt - szerintem egyszerűen csak gyerek. Persze sosem lehet tudni, mennyi igaz abból, amit leír, erre ő maga is figyelmeztet az egyik novella elején.

Egyre biztosabb, hogy Durrell lesz a befutó. Utána jön majd a Régimódi történet.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai