A mai tervet

bizonyos szempontból teljesítettem, más szempontból nem. A mára előirányzott témának a végére értem, igaz, két dolognak még utána kell nézni, és azt a két dolgot a dogába még bele kell írni. Viszont nem tartott ki a téma 25 oldalig, sajnos csak 22 oldalnál járok. Holnap következik a kutatás elemzése. Muszáj holnap estig befejeznem. 18 oldal még minimum kell. Kaptam olyan infót, hogy németen is 40 oldal a minimum, de állítólag van olyan tanár, akit ez nem érdekel, és követeli az 50 oldalt. Remélem, kedden meg tudom beszélni a konzulensemmel, hogy fogadja el a 40 oldalt. Jelenleg sajnos nem érzem úgy, hogy van a témában 50 oldal. Mondjuk már mindenféléket kitaláltam, amikkel lehet növelni a terjedelmet, mint például a kritikai részhez az idéző igék áttekintése vagy egyesével, vagy csoportonként. Lehet, hogy csoportonként elég lenne, mert úgy is lesz könyvenként vagy 20-30 csoport. Idéző ige 400 ill. 600 van. Nagyon komoly. Szerencsére lesz mit kritizálni mindhárom könyvön, és kénytelen leszek megállapítani, hogy a magyar fordítás nem jó. Mert nem jó, kész. Klaudy Kinga könyvében iylen példa van: "sagte er laut" a magyar fordításban "förmedt rám". Na, ehhez képest a "sagte er laut" az én példámban "mondta hangosan". Remélem, belefér a napba ez a rengeteg minden... Mondjuk ma is belefért :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai