Krimik

Régen imádtam a krimiket. Volt egy időszak, amikor csak krimit olvastam és néztem. Most meg arra lettem figyelmes, hogy a tévés krimik egész egyszerűen untatnak. Gondolkoztam, mi lehet ennek az oka, és rájöttem. Sherlock Holmes, Miss Marple, Poirot és Columbo logikával nyomoznak. Nyomok után kutatnak, és ha megvannak a nyomok, akkor eltöprengenek rajta, miért is nyomok azok, mi közük a bűntényhez, mit bizonyítanak, miért és hogyan. Ez teljesen izgalmas, mert a detektívvel lehet gondolkodni, és lehet örülni, ha kitaláljuk, mi lesz a dolog vége. Ez alól Columbo kicsit kivétel, mert rögtön a film elején megmutatják magát a gyilkosságot, de ettől még izgalmas marad, hogyan jön rá a hadnagy a logikája segítségével, hogy ki és miért ölt - hiszen ő nem látta a film első öt percét. Ehhez képest a modern krimik, főleg a 25 percesek, kb. a következőből állnak. Meghalt X. Megölték. Nyomot találunk. Beküldjük a laborba. A DNS-t/ujjlenyomatot lefuttatjuk a hipermodern adatbázisunkban, és már van is egyezés: Y. Y-t meglátogatjuk, és megmondjuk neki, hogy szerintünk ő ölte meg X-et. Y tagad. Másnap visszamegyünk, és megmondjuk Y-nak, hogy rajta van a DNS-e/ujjlenyomata a gyilkos fegyveren/X-en. Erre Y azt mondja, na jó, tényleg én voltam. Függöny le, happy end. Ehhez összesen annyi logika kell, hogy ha Y DNS-e rajta van X-en, aki halott, akkor Y a gyilkos. Néha van csavar a történetben, de az sem számottevő. Megölték a logikát a modernizálással. Nyilván fura lenne, ha mondjuk a helyszínelők nem hallottak volna még a DNS-tesztről meg az ujjlenyomatról, csak ez meg szerintem a ló másik oldala. Azért persze van még pár érdekes, izgalmas krimi, de ezek sajnos kisebbségbe kerültek. Lehet, hogy inkább Sherlock Holmes meg Poirot történeteit fogom olvasni és nézni, hogy megvigasztaljam magam :D Mint ahogyan azonnal Agatha Christie-t kezdtem olvasni, amikor már a fülemen kezdett kijönni a sok modern (amerikai) gagyi a krimis kurzuson. Akkor megvigasztalódtam, hátha most is. Mondjuk most még várni kell ehhez a fellélegzéshez, mert amíg nincs készen (megírva, ellenőrizve, beköttetve, leadva) mindhárom szakdogám, valamint nem vagyok túl az államvizsgán (amihez csak rohadt sok tételt meg kiselőadást kell majd készíteni), addig nem bírok kikapcsolódást célzó olvasásra gondolni se, mert azonnal görcsbe rándul a gyomrom és hányingerem lesz. De szeretnék már visszafelé nézni erre az időszakra... 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai