Megint tánc

Ma Tahmina rendezvényén jártunk. Eltáncoltuk a khalegyt meg a fátylast, aztán slussz. Ha lett volna nálam pénz és kicsit bátrabb vagyok, simán vettem volna egy táskát, amit az előtérben árultak. De egyrészt nem volt nálam 4000 Ft, másrészt erősen az volt az érzésem, hogy túl nagy lenne nekem egy ilyen táska. Kisebb kell. Pedig mind gyönyörű volt. Azért a biztonság kedvéért hoztam egy szórólapot, amin van emilcím. Hátha később mégis kell nekem egy ilyen táska :) Persze én már tudom, milyen lesz a tavaszi/nyári batyum :) Vászon szatyor (asszem...:P), amit Micimackó díszít. Vagy valamelyik barátja. Vagy Micimackó és barátai. Ilyesmi. Árulnak ilyeneket, de azért nem vettem még, mert kell nekem rá cipzár. Ha nincs, akkor nem jó. Nekem ne nyúlkáljon bele a táskámba senki. Se potenciálisan, se máshogy. Legutóbb már arra is gondoltam, hogy mégis veszek egy ilyen cipzártalan szütyőt, aztán elballagok vele egy varrósnénihez, és megkérem, hogy varrjon bele nekem cipzárt. Hátha megteszi.

Mikor hazafelé jöttem, akkor a Népligetnél a tök üres metró megtelt. Dugig. Fradistákkal. Akik ordítottak is meg tülköltek is meg mindent csináltak. Mikor begurult a metró az állomásra, mind egyszerre üvöltött és tapsolt. Elsőre azt hittem, kitört a forradalom. Nem is értettem, miért éppen a népszavazás előtt egy nappal. Aztán észrevettem a nyakukban a "Zöld sasok" feliratú sálat. Megfigyeltem, hogy nem szeretek tömegben lenni, ha a tömegben közös, hogy egy valami miatt ordít, én meg amiatt nem ordítok és nem is tartozom hozzájuk meg semmi. Pszichológia :)

Kéne tanulni. Szociológiát leginkább. Aztán Jameshez kéne olvasni, mert én discussion leadingelek kedden. Rég örültem ennyire :) Hétfőn Houdini-prezi. Hurrá :) Szeretnék igényes, érdekes prezit összeállítani, csak nem könnyű. Még mindig nem írtam meg a szövegemet... Alapvetően az a baj, hogy találtam sok-sok videót meg képet Houdiniről, amit mind szeretnék beletenni, csak nem mindig vagyok biztos benne, hogy hova tegyem. Először azt hittem, koppintom a wikipediáról a tagolást (de szigorúan csak azt, mert a wikipediáról kinyomtatni a szöveget és eldarálni az nem kunszt), aztán rájöttem, hogy nem tudom szétválasztani az összegyűjtött információ-áradatot arra, hogy élete, pályafutása, érdekességek, halála, utóélete. Minden mindennel összefügg és minden mindenhol megemlíthető. Grrr. Azért nagyon igyekszem. Találtam a youtube-on egy vidit, ami gyakorlatilag pár 5-10 másodperces kisfilmből áll (amiket megtaláltam már kutatáskor) meg egy Houdini-szövegelésből (szintén megtaláltam már máshol) meg a felesége szövegeléséből (az új volt nekem). Olvasgattam utána kommenteket. Az egyik kommentelő jól lecikizte Houdinit, hogy de gagyi a kiejtése. A másik erre mondta, hogy nem is gagyi, csak akcentusos. Kifejtette, hogy mivel a legtöbb bevándorló Angliából érkezett, Houdini is angol (micsoda érvelés), és a kiejtésén egyértelműen érződik is ez. Nem bírtam ki. Muszáj volt regelni csak azért, hogy megmondhassam, hogy Houdini magyar volt :) Mondjuk valszeg magyarul nem tudott, de pl. a szüleitől eltanulhatta a magyar kiejtést. Esetleg Wisconsinban így beszélnek. Nemtom. Nekem bejön mindenesetre :) Az egész pasi a felfogásával meg az életpályájával együtt bejön. Megpróbáltam kikutatni, miért állította, hogy április 6-án született, pedig március 24-én. Nem találtam meg :( Vannak sajna olyan tippjeim, amiket nem tudtam ellenőrizni, mert nem találtam rájuk vonatkozó adatot. Azt már megleltem, hogy a zsidó vallás Pesach ünnepe 1874-ben (mikor Houdini született), arra a hétre esett, aminek hétfője április 6-a volt. De azt nem találtam meg, hogy a Pesach hétfő valami különlegesség lenne. Jajj. Gondoltam arra is, hogy anyukája született április 6-án, de erről meg abszolút semmi adat. Ajjmár. Azért még keresgetek. És ha nem találok, akkor azt fogom elmondani, hogy milyen tippjeim vannak, amiket nem tudok bizonyítani :D

Most megvárom a Manómat. Aztán elhúzok a kádba Jameshez olvasni és discussion leadingelős kérdéseket kiagyalni. Aztán alszom. Holnap meg szociológia (jeeee) és Houdini-prezi, különös tekintettel a dolog Power Point részére....

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai