Pillanatok az angoltanításban

1. Szóképzős feladat, a patience-ből csináljunk melléknevet. (Középhaladó csoport, felnőttek, kb. négy-öt éve tanulnak angolul.) Néma csend. Töprengenek. Nincs javaslat. Nem sikerül rávezetnem őket a megoldásra angolul sehogy sem. Ekkor én: "Hát hogy mondjuk azt, hogy türelmes?" Mire az egyik hallgató: "Luca." (Amúgy ez a segítség már tényleg segített, rögtön ezután mondták mindketten, hogy patient.)

2. Kezdő csoport, óra végi pakolászás. "Ha bejelölöm a tanárnőt a Facebookon, akkor kapok plusz öt pontot a nagydolgozatra meg egy ötöst?" "Sajnos a bejelölést csak visszaigazolással tudom honorálni."

3. "De Tanárnő, amit nem tudtam [a szódogában], ahhoz odaírtam spanyolul!" "Én meg rajzoltam mellé smileyt, látod?" "Jó, de nem lehetne inkább kapni rá fél pontot?" "Hát, sajnos nem."

4. Mivel közeledik a félév vége, pedig még csak most kezdődött el (!!! így rohan el mellettem az élet), beviszem az értékelőlapokat a csoportokba, és a diákoknak ki kell szépen töltögetni, hogy elégedettek-e velem.  A tavalyi elsőseimnél mondom, hogy akkor most megint értékelést kell írni rólam. Erre felderülnek az arcok, és össznépi "Hurrá!", illetve "De jó!" kiáltások töltik meg a termet. Mindig elfelejtem, hogy mennyire szeretik ezt az értékelősdit. Ők töltik amúgy a legtöbb időt töltögetéssel, átlag tíz percet: mindenhová írnak valamit, sokszor megtárgyalják páronként vagy csoportban, hogy mit írjanak, és néha egy-két poént is elsütnek a lapon. Tavaly fizetésemelést kértek nekem :) (Didn't work, though.)

5. Szeretnek!!! (Meg én is őket. Mindegyik csoportot, mindegyik diákot.)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nehéz

Gumimacik utoljára

Gárdonyi Géza: Isten rabjai