Ja, a tanításkísérő szeminárium!
Az nagyon tuti lesz. Valóban überflüssig, abszolút. Első órára kell egy Aufsatz, amiben elregélem, milyen tanár szeretnék lenni a diákok szemében. Minden héten csütörtökön kettőtől fél négyig ott fogunk ülni, és megbeszéljük, hogy mit éltünk át előző héten az iskolában a gyakorlaton. És szakmódszertani ismereteket is fogunk kapni. És majd mintegy fórum formájában megbeszéljük az aggályainkat, a problémáinkat. Sőt. Portfóliót készítünk. Mindig lejegyezzük, milyen érzelmek dúlnak bennünk, milyen élmények értek, és a félév végén ezt leadjuk. Meg kell mondjam, sokkal teljesebb volt az életem, amíg ki nem találták okos lélekbúvárok és okos pedagógusok közösen, hogy a portfólió a számonkérés egyedüli üdvözítő módja. Marha jó, hogy így nem sérül majd a lelkem, mert nem egy pillanatnyi teljesítményemre kapok jegyet, viszont így gürizhetek annyit ezzel a tárggyal, amennyit marhára nem akarok. A tárgy lényegét sem értem egyébként. Az alapötlet az lehet, hogy nem a gyakorlósuliban kell majd a vez