Ja, a tanításkísérő szeminárium!
Az nagyon tuti lesz. Valóban überflüssig, abszolút. Első órára kell egy Aufsatz, amiben elregélem, milyen tanár szeretnék lenni a diákok szemében. Minden héten csütörtökön kettőtől fél négyig ott fogunk ülni, és megbeszéljük, hogy mit éltünk át előző héten az iskolában a gyakorlaton. És szakmódszertani ismereteket is fogunk kapni. És majd mintegy fórum formájában megbeszéljük az aggályainkat, a problémáinkat. Sőt. Portfóliót készítünk. Mindig lejegyezzük, milyen érzelmek dúlnak bennünk, milyen élmények értek, és a félév végén ezt leadjuk. Meg kell mondjam, sokkal teljesebb volt az életem, amíg ki nem találták okos lélekbúvárok és okos pedagógusok közösen, hogy a portfólió a számonkérés egyedüli üdvözítő módja. Marha jó, hogy így nem sérül majd a lelkem, mert nem egy pillanatnyi teljesítményemre kapok jegyet, viszont így gürizhetek annyit ezzel a tárggyal, amennyit marhára nem akarok. A tárgy lényegét sem értem egyébként. Az alapötlet az lehet, hogy nem a gyakorlósuliban kell majd a vezetőtanárhoz fordulni a bajokkal, hanem van egy támogató környezet, ahol szívesen meghallgatnak és elnavigálnak a rögös úton. Na most eleve nem tudom, miért fordulnék nagyobb bizalommal egyik idegenhez (az óravezető tanár), mint a másikhoz (az iskolai vezetőtanár). Ha valami bajom van, azzal érdemesebb talán ahhoz fordulni, aki felügyeli és irányítja a tangyakot, mert csak ő ismeri az osztályát, ráadásul pont erre van ő ebben a minőségében kitalálva. Esetemben még az a vicces helyzet is előáll, hogy a biztonságos, támogató környezetet nyújtó tanáromat csütörtökön láttam először életemben, míg a vezetőtanárom négy évig volt az egyik kedvenc tanárom. Ehh, el van ez mérve... Nem baj, nem baj, csak egy félév. Megírom az Aufsatzot, és portfóliót fogok készíteni. Túlélem, csakazértis.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése