Legyen-e környezettudatos egy tanár?

Eddig minden képzésben és minden munkahelyen arra ösztönöztek, hogy minél kevesebb papírt használjak, gondoljak a fákra, stb. Most konkrétan felszólítanak a flipchart használatára, a tábla még példaként sem merül fel vizuális segédanyag témában, és vígan használunk fel A4-es papírokat arra, hogy rájuk írjunk egy-egy szót.

Engem ettől a víz kiver, mert nagyon nehezen viselem a papírpazarlást, és ezt annak élem meg. Ha már mindenképp papír, a teljes helyett sokszor simán elég lenne 1/8 A4-es lap, ugyanazt érnénk el vele. A flipchartot meg ki nem állhatom, szörnyű ellenérzés van bennem vele szemben. Szegény flipchart. De egy A3-as lapot arra pazarolni, hogy ráírjunk négy kifejezést, hát... Nekem a filces tábla a kedvencem, ahhoz is van színes filc, és azt is le tudom fényképezni, illetve lefényképezhetik a diákok, ugyanott tartunk. Nem tudom, csak nekem akadt-e be ennyire a középiskola óta hallgatott "védd a fákat," illetve a szelektív gyűjtés sokat javított-e a helyzeten gyerekkorom óta, de mondjuk jelen esetben szerintem sem a flipchart papírja, sem az A4-es nem újrapapír. Vagy rosszabb a táblafilc, mert az meg műanyag, és a tengerek épp abba készülnek belefulladni?

Hát, akkor most rövid időre látszólag azonosulok a nagyüzemi papírfelhasználással, aztán majd annyit flipchartozom, mint eddig - a szülés előtti másfél évben kétszer, előtte soha nem fordult elő, és általában lehetőségem se lett volna rá. Az A4-es lapok esetében meg majd továbbra is mondom, hogy írják le azt az egy szót a füzetükbe.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nehéz

Gumimacik utoljára

Gárdonyi Géza: Isten rabjai