Hálaadás

Ez az ünnep mindössze olyan formában van jelen az életemben, hogy csináltam róla egy ppt-t pár éve, és amikor van angolos csoportom, meg szoktam nekik mutatni, esetleg, ha jók, és van időnk, megnézzük a "This Is America, Charlie Brown" című mesét vagy a Jóbarátok hálaadáskor emlékeket idézős részét. Nagyjából ilyenkor lehet érdemes megnézni a "Miracle on 34th Street" (nálunk "Csoda New Yorkban") című filmet is, aminek az első jelenetei a Macy's hálaadásnapi felvonulásán játszódnak (csak a Macy's valami más nevet kapott). Ez a felvonulás 1924 óta létezik, hatalmas esemény, őrületes tömegek járnak ki rá, és persze az egész USA-ban leadja a tévé, Most a korai éveiről találtam egy fotóösszeállítást, amit szerintem nagyon érdemes átlapozni - ha másért nem, akkor az 1930-as évekbeli Miki egérért :) Hmm, most kedvet kaptam a filmhez, lehet, hogy meg kéne nézni Advent első vasárnapján. Jó, hát végtelenül amerikai, nagyon nyálas, viszont nagyon jó bevezetés a karácsonyi szezonhoz. Lehet, hogy egyszer majd megkeresem az eredeti, 1947-es változatot, állítólag az még sokkal jobb, mint az 1994-es.

Sóhaj. Nagyon jön a karácsony. Már megint. (Nem mintha baj lenne.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gumimacik utoljára

Az utolsó hónapom

Gárdonyi Géza: Isten rabjai